Informace o podávání stížností

V souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, má každý klient sociální služby právo vyjádřit nespokojenost se způsobem nebo kvalitou poskytování služby. Podání stížnosti je legitimním nástrojem, jak upozornit na možné nedostatky a přispět ke zlepšení kvality poskytované péče.

Kdo může podat stížnost?

  • Klient sociální služby
  • Zákonný zástupce, opatrovník, podpůrce
  • Osoba blízká, pokud klient nemůže podat stížnost
  • Zmocněnec
  • Člen domácnosti, pokud zastupuje klienta dle občanského zákoníků
  • Zaměstnanec zařízení

Stížnost lze podat do jednoho roku (12 měsíců) ode dne, kdy skutečnost, na kterou si stěžovatel stěžuje, nastala.

banner

PŘEDMĚT STÍŽNOSTÍ

Stížností se rozumí vyjádření nespokojenosti:

  • S kvalitou poskytovaných služeb
  • S jednáním pracovníků zařízení
  • S podmínkami pobytu
  • S rozhodnutím nebo postupem zařízení

MOŽNOSTI PODÁNÍ STÍŽNOSTÍ

  • Písemně (osobně, poštou, e-mailem)
  • Ústně zaměstnanci nebo vedení zařízení
  • Prostřednictvím schránky důvěry/ schránky stížnosti
  • Anonymně

Písemné stížnosti lze zasílat na adresu organizace:

Sociální služby Uherské Hradiště, příspěvková organizace

Štěpnická 1139

686 06 Uherské Hradiště

E: sekretariát@ssluh.cz

M: 572 414 512

případně na jednotlivá zařízení naší organizace, které naleznete na www.ssluh.cz

POSTUP VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ

Přijetí stížnosti | Stížnost je zaevidována a je jí přidělen odpovědný pracovník.

Prošetření | Stížnost je objektivně prošetřena bez odkladu, obvykle do 30 dnů. Lhůtu lze v odůvodněných případech prodloužit o dalších 30 dnů, avšak vždy o tomto musí být stěžovatel vyrozuměn.

Vyrozumění stěžovatele | O výsledku šetření je stěžovatel písemně informován, pokud uvedl kontaktní údaje.

Možnost dalšího podání | Pokud stěžovatel nesouhlasí se způsobem vyřízení, může se obrátit na nadřízený orgán – Krajský úřad Zlínského kraje.  Eventuálně přímo na Ministerstvo práce a sociálních věcí, a to v případě nesouhlasu s vyřízením stížnosti či nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě. Stěžovatel může ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty požádat ministerstvo o prověření vyřízení této stížnosti; v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.

POVINNOSTI POSKYTOVATELE

  • Vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne, kdy mu byla doručena; tuto lhůtu může poskytovatel sociálních služeb v odůvodněných případech prodloužit o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty a důvodech jejího prodloužení je povinen informovat stěžovatele
  • písemně informovat stěžovatele o způsobu vyřízení stížnosti
  • vést písemnou evidenci o podaných stížnostech a způsobu jejich vyřízení a
  • umožnit stěžovateli nahlížet do dokumentace, kterou vede o stížnosti, a pořizovat z ní kopie nebo výpisy
banner

OCHRANA STĚŽOVATELŮ

  • Každá stížnost je řešena důstojně, nestranně, důvěrně a s respektem k ochraně osobních údajů.
  • Podání stížnosti Vám nemůže způsobit žádnou újmu. Stěžovatel není nijak sankcionován za podání stížnosti.

DALŠÍ KONTAKTY PRO PODÁNÍ STÍŽNOSTÍ